To, co mi chybí v IT výuce na českých základkách

To, co mi chybí v IT výuce na českých základkách

Asi to píšu trochu později, ale napadlo mě to se o tom zmínit až nyní. Osobně neznám žádný případ ani dítě, které by se zmínilo o používání Googlích služeb ve škole.

Jelikož již nějaký rok jezdím jako IT instruktor na dětské letní tábory pořádané občanským sdružením JO, tak mě po letošním (2011) táboře tato myšlenka napadla.

Proč školy nepoužívají především Google Dokumenty?

Přece díky nim si mohou jak žáci, tak učitelé usnadnit tolik práce a nervů.

Ze zkušeností z letošního ročníku vím, že to děti bavilo i přes počáteční dělání blbostí. 🙂

Především z učitelského pohledu tu jsou pozitiva. Ta největší vidím v neřešení v jakém formátu doneslo to dítě úkol a po vše na jednom místě a dostupné jak z domova, tak ze školy, atd.

Nyní bych rád vypíchl několik hlavních možností použití a vlastností Google dokumentů pro výuku.

1)Jednotný formát
O něm jsem se již zmiňoval a považuji ho za stěžejní. Každý se jistě setkal s tím, že od někoho dostal soubor ve formátu, který nemohl otevřít.
Tato zkušenost, tak může být již minulostí právě díky jednotnosti.

2)Datum a čas
Pokud jako učitel někdo zadá úkol a má se emailem odeslat do určité hodiny a data, tak může nastat problém s delším doručením typicky, když si student či žák vzpomene tzv. „za 5 dvanáct“, ale ani to nemusí být pravda. Poté se musí řešit zda žák onen úkol vážně odeslal v termínu.
U Google Dokumentům se i tato starost stává minulostí díky danému času nasdílení.

3) Sdílení
Tím jsem se dostal k důležitému prvku ve formě sdílení. Již žádné emaily a soubory někde na webových stránkách školy. Daný úkol či látka se nasdílí skupině kontaktů (třídě) a je to již bez práce a vše je transparentní.

4) Kolaborativní nástroje
Pokud má dělat jedna skupina dětí na jedné práci či projektu, tak pro ně není úpně jednoduché se např. sejít a pod. Zde můžou použít vzájemné nasdílení pro úpravy a i pomocí integrovaného chatu se domlouvat kdo a co udělá.Pro případ záškodníků tu je i verzování dokumentů a souborů.

5) Formuláře jako písemky/testy
Dalším perfektním nástrojem jsou formuláře, které můžou díky jejich možnostem sloužit i jako písemky nebo testy. Odpovědi na otázky mohou být ve formě malého textového pole či odstavce, možnosti jedné až několika odpovědí.
Všechny odpovědi jsou automatiky zaneseny do vlastní tabulky včetně časové známky a uživatelského jména, takže se dá zkontrolovat dle docházky, jestli byl test vyplněn ve škole či doma.
Díky tomuto vynesení do tabulky se dá test pohodlně zkontrolovat. Pomocí grafického znázornění můžete ukázat žákům jejich „třídní úspěch“ a může to sloužit i k porovnání jednotlivých tříd apod.

Takových dalších možností a vlastností Google Dokumentů je více a jistě každého díky jeho praxi napadnou.

Pokud by byl tento příspěvek alespoň minimální inspirací, tak budu samozřejmě rád.

  • Pokud se ti článek líbil, tak sdílení potěší 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

10 + = 18