Cloudování se Zoho

Cloudování se Zoho

Pravděpodobně většina lidí zná balík služeb pro služby na doméně od Googlu, Google Apps. Ale jen málokdo zná aplikace, které poskytuje Zoho už i proto že tu není v češtině moc dostupných informací. Takže jsem se rozhodl to alespoň trochu napravit a uvést informace ohledně těch základních částí balíku a porovnat jej s řešením od Googlu.

Předně je třeba zmínit, že Zoho aplikací je o něco víc než v GApps, tak proto se zmíním o těch nejdůležitějších a ke kterým dokážu alespoň něco říct. 🙂

Všechny Zoho aplikace doprovází spodní úzká „notifikační“ lišta s několika aktivními rozklikávacími nabídkami pro chat, upozornění atd.

Mail
Webový Zoho mailový klient vypadá naprosto klasicky a oproti novým Google vzhledům až archaicky. Oproti googlím službám ale prostředí Zoho aplikací vypadá více systémově kdy se nic neskrývá a prostředí dovoluje určité možnosti nastavení.
Ať jde o skrývání levého panelu s aplikacemi, výběr zobrazovaných aplikací až po jejich přeskupení dle Vašich požadavků. Tyto vlastnosti by mnoho uživatelů Googlu uvítalo a to především u nové šedé lišty.
Mezi možnosti patří samozřejmě také 2 varianty panelového zobrazení v podobě horizontální i vertikální.
Teď už ale k samotnému e-mailu, který v základu nabízí, dnes již velmi malý, 1GB prostor. To vidím jako velkou slabinu tohoto řešení.

Naštěstí zde nalezneme 2 placené úrovně, díky kterým si můžeme navýšit kapacitu až na 15GB, ale tím jsme se dostali do placené části. pokud bychom se spokojili s 10GB schránkou, tak za ni zaplatíme 2$/měsíc (při ročním předplatném) nebo si můžeme pořídit 15GB za 3$/měsíc (opět při ročním předplatném).
Samotný emailový klient neumí nic zvláštního navíc oproti Gmailu snad jen kromě možnosti používat složky i štítky zároveň.

Pokud zabrousíme do nastavení emailu, tak nás zde nic nepřekvapí, jelikož se jedná o klasická nastavení stejně jako u Gmailu včetně možnosti aliasů, takže není nutné kontrolovat 5 různých účtů a odpovídat z nich, ale využijete jen jeden jak pro přijímaní, tak i odesílání a příjemce to ani nepozná, pokud si tedy nastavíte SMTP na Váš původní mail server.
Jediné 2 položky nastavení bych měl vyzdvihnout a to možný import či export emailů a anti-spam. Při použití importu se využije formátu *.eml. Buď můžete importovat email po emailu jednotlivě, ale kdo by to dělal že a nebo importovat emaily v tomto formátu ve formě ZIP souboru, ale pozor! Limit na upload je 200MB/soubor! Tudíž pokud máte více emailu, tak je nutné je správně rozdělit.
Teď už k antispamu, který nabízí celkem elegantní řešení namísto vytváření filtrů. Umožňuje totiž vytváření tzv. blacklistů a whitelistů a ještě k tomu jednotlivě pro samostatné emaily, ale i pro domény samotné.

Vertikální uspořádání
Horizontální uspořádání

V příští části se podíváme na kalendář a dokumenty….

  • Pokud se ti článek líbil, tak sdílení potěší 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

9 + 1 =